W Piccolo Leonardo pracujemy z dziećmi metodą projektów badawczych. Podczas przeprowadzonego w ostatnim czasie projektu dotyczącego makaronu, dzieci miały okazję samodzielnie stawiać pytania, hipotezy badawcze oraz je weryfikować.
Dzieci zdobywały informacje na temat makaronu podczas wizyty w bibliotece oraz od zaproszonego eksperta-rodzica.
Samodzielnie sprawdzały jak się robi makaron,
do czego służy, co możemy z niego zrobić, jakie ma kolory i kształty. Rysowały makaron, opowiadały o nim, jadły, dotykały, czyli doświadczały makaronu na różne sposoby. Taki sposób prowadzenia zajęć pozwala na zaspokojenie wrodzonej ciekawości dzieci. Przed nami kolejne projekty badawcze. Zapewne każdy z nich będzie wyglądał zupełnie inaczej co jest jedną z zalet pracy tą metodą. Dzieci same decydują jakie pytania zostaną postawione i w jaki sposób możemy na nie odpowiedzieć. To niewątpliwie duże wyzwanie dla nauczycieli, ale i przyjemność dla wszystkich.
Relacja zdjęciowa z pierwszej części projektu „Makaron”: